Air France–KLM: Megbízható és fenntartható utazási élmény a Dynatrace-szel

Az Air France–KLM célja, hogy Európa vezető légitársasági csoportjává váljon kivételes ügyfélélménnyel, fenntartható működéssel és fejlett digitális képességekkel. A vállalat stratégiáját egy, az egész szervezet által elfogadott „repülési terv” határozza meg, amelynek pillérei a stabil működés, a folyamatos ügyfélélmény-fejlesztés, a környezetterhelés csökkentése, a növekedés támogatása, a munkatársak bevonása és a digitális transzformáció. Mindezt összeköti egy alapvető felismerés: semmi sem működik megbízható IT nélkül.

Vállalati háttér

  • Vállalat: Air France–KLM Group
  • Flotta: 551 repülőgép
  • Piaci jelenlét: 75+ országban, ügyfelek világszerte
  • Úti célok: 300+ desztináció 125 országban
  • Utasok száma: 94 millió (2023)

Üzleti kihívás: A stabil IT működés az üzleti siker feltétele

Az Air France–KLM működése minden területén az IT-re támaszkodik. Ezt Jos Kerssens így foglalja össze:

Az irányítási folyamatokat az IT készíti.
A repülési tervet is az IT állítja össze.
A jegyeket is az IT értékesíti.
Tehát semmi sem fog repülni IT nélkül.”

Ezért a vállalat számára létfontosságú, hogy megelőzzön minden olyan incidenst, amely hátráltatja az üzletmenetet, késéseket vagy járattörléseket okozhat, és végső soron rontja az ügyfélélményt vagy bevételkieséshez vezet.

Korábban az Air France–KLM:

  • Elavult és széttagolt monitoringeszközöket használt
  • manuális, erőforrás-igényes hibakereséssel dolgozott
  • hosszú war-room egyeztetésekre kényszerült
  • csak a megtörtént incidenseket látta
  • egyre nagyobb komplexitást kezelt a felhőbe való migráció során

Bár a vállalat stratégiai célként jelölte meg az alkalmazások és adatkörnyezetek felhőbe migrálását, a meglévő monitoring környezet éretlensége és töredezettsége nem tette lehetővé, hogy biztonságosan és kontrolláltan elinduljon a teljes átállás. A kritikus rendszerek működésébe nem volt elegendő rálátás, így a felhőre való felkészültség akadályokba ütközött.

A vállalatnak prediktív, pontos és egységes átláthatóságra volt szüksége ahhoz, hogy stabil működést biztosítson, megvédje bevételeit, és támogatni tudja a fenntarthatósági és modernizációs céljait.

Miért a Dynatrace?

Az Air France–KLM a Dynatrace-t választotta az end-to-end observability, a felhőkészség és az AI-alapú gyökérok-analízis miatt.

„Semmi sem fog repülni IT nélkül. A Dynatrace AI-ja és prediktív képességei valódi különbséget jelentenek.”
— Jos Kerssens, SVP IT Operations & Cloud Transformation

A Dynatrace segítségével a légitársaság:

  • előre látja az incidenseket
  • pontos gyökérokot kap néhány másodperc alatt
  • teljes rálátást nyer modern, konténeres és microservice alapú alkalmazásaira
  • egységes platformmal válthatja ki a régi monitoring eszközöket
  • stabilan tud migrálni fenntarthatóbb felhőalapú adatközpontokba

Eredmények

A Dynatrace bevezetése az Air France–KLM teljes működésére érezhető hatást gyakorol, de három stratégiai eredmény különösen meghatározó:

  1. Gyorsabb hibafelderítés és lényegesen kevesebb fennakadás az ügyfélélményben

A korábban utólag reagáló monitoring helyét ma az azonnali, AI-alapú riasztások és a másodpercek alatt meghatározott gyökérok vette át.

  • jelentősen csökkent a hibajavítási idő
  • megszűntek a hosszan elhúzódó war-room egyeztetések
  • ritkábbá váltak az ügyfeleket érintő incidensek

„A Dynatrace adatai segítenek a kis problémák gyors megoldásában, így a nagy, bevételre ható hibák el sem jutnak az ügyfelekig.”
— MaiLan Tran, Team Manager of Monitoring

2. Stabil és fenntartható felhő migráció, üzleti hatás nélkül

A felhőbe történő átállás a légitársaság fenntarthatósági és modernizációs stratégiájának kulcsa. A migráció során azonban elengedhetetlen, hogy az operáció zavartalanul folytatódjon.

  • az e-kereskedelmi alkalmazások 80%-a már Azure-on fut
  • minden analitika és adattárház a Google Cloud Platformon működik
  • a szolgáltatások stabilitása a migráció teljes időtartama alatt biztosított

A Dynatrace teljes rálátást ad a hibrid és multi-cloud környezet összes folyamatára, így a csapatok biztonságosan és kontrolláltan haladhatnak előre.

3. A monitoring modernizációja – az elavult eszközök kiváltása

Ez volt az egyik legfontosabb mérföldkő a működési komplexitás csökkentésében.

„A Dynatrace lehetővé tette, hogy megszabaduljunk minden elavult monitoring eszköztől, és készen álljunk a felhőre.”

Az átállás eredménye:

  • egyetlen, egységes és megbízható platform
  • manuális log-, trace- és metrikaelemzés kiváltása
  • átláthatóbb, gyorsabb és hatékonyabb hibakezelés
  • kevesebb siló és lényegesen egyszerűbb IT működés

Előretekintés

Az Air France–KLM a Dynatrace-szel olyan prediktív, stabil és fenntartható IT-alapot hoz létre, amely lehetővé teszi:

  • az üzletmenet folyamatos védelmét
  • a felhő modernizáció felgyorsítását
  • a rejtett üzleti lehetőségek feltárását
  • a kiváló ügyfélélmény biztosítását

„Ahogy a Dynatrace fejlődik, új üzleti lehetőségeket tár fel előttünk.”
— Jos Kerssens

Mindez hozzájárul ahhoz, hogy a légitársaság hosszú távon is megbízható, fenntartható és digitálisan érett működéssel szolgálja ki utasait és partnereit.

A magyar ügyfelek tapasztalatairól és eredményeiről bővebben olvashat a Dynatrace magyar nyelvű esettanulmányában. Töltse le most!

Forrás: https://www.dynatrace.com/

Adatvédelmi áttekintés
Telvice Zrt.

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak. Adatkezelési tájékoztató

Szükséges

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Analitika

Ez a webhely a Google Analytics-et használja anonim információk gyűjtésére, mint például az oldal látogatóinak száma és a legnépszerűbb oldalak.

A cookie engedélyezése lehetővé teszi, hogy javítsuk honlapunkat.