
A négy arany jel
Minden szervezet számára fontos, hogy a külső és belső ügyfeleit kiszolgáló rendszerek elérhetőek legyenek és megbízhatóan működjenek. Ennek biztosítására az üzleti egységek SLA-t (Service Level Agreement) kötnek az IT szervezettel, hogy a kívánt SLO-k (Service Level Objectives) teljesüljenek, amelyek SLI-k (Service Level Indicator) segítségével mérhetők.
A harmadik generációs observability eszközök (mint a Dynatrace) lehetőséget biztosítanak az SLI és SLO mérésekre, ezáltal minden szereplő számára elérhetővé válik a rendszerek teljesítménye. De mit mérjünk? Mely mutatók azok, amelyek hűen tükrözik a rendszereink egészségi állapotát?
Gondoljunk ilyen esetekben a Google négy arany jelére, és a Dynatrace segítségével ezekre alakítsunk ki SLI és SLO méréseket. Melyek ezek?
- Latency – Mennyi idő alatt válaszol a rendszerünk?
- Traffic – Mekkora mennyiségű forgalmat szolgál ki a rendszerünk?
- Errors – Mennyi a hibás kérések száma?
- Saturation – Elégségesek az allokált erőforrásaink a kérések kiszolgálására?
Természetesen ezek kialakításához mindig szükség van az üzleti és IT terület közreműködésére, mert csak együtt képesek meghatározni azokat a konkrét SLI és SLO feltételeket, amelyek valós képet fognak biztosítani a szereplőknek, hogy ne csak egy újabb „minden zöld” dashboard szülessen.
Az alábbi cikkben példákat találhatsz, hogy nagy vállalati környezetben hogyan használják Dynatrace segítségével az SLI és SLO méréseket:
Learn from service-level objective management | Dynatrace news
Várjuk az SLO-SLI-vel kapcsolatos tapasztalataitokat, illetve konkrét kérdéseket is feltehettek
Ha nem hallottál még a Dynatrace Software Intelligence Platformról, próbáld ki most!
A 10 éve piacvezető eszközt ingyenesen, működés közben is meg tudod nézni, itt:
Free trial
Híreink
- Stratégiai partnerségre lép a Mindbreeze és a Telvice, a közös pont a digitális transzformáció
- A Kubernetes sötét oldala?
- Újabb karácsonyi adomány a Sztehlo Gábor Gyermekotthonnak
- Mobil alkalmazások monitoringja Dynatrace-szel
- Adomány a hajdúszoboszlói térség rászoruló családjainak
- Infrastruktúra- és alkalmazás logok monitorozása Dynatrace módra
- A mai naptól Telvice Zrt.
- Gartner: APM és observability kategóriában újra a Dynatrace az első
- Digitális ugrás a nyáriszünetbe
- A négy arany jel